Café Liégeois wordt Charles Liégeois

Café Liégeois wordt Charles Liégeois

De Belgische koffiebrander gaat verder met dezelfde koffie onder een nieuwe naam.

Brussel, 1 oktober 2020 - Café Liégeois, de 4e grootste Belgische koffiebrander, kondigt vandaag een belangrijke naamswijziging aan. Het bedrijf en zijn producten zullen vanaf nu met trots de naam dragen van hun oprichter Charles Liégeois.

Benoît Liégeois, zoon en zaakvoerder legt uit: "Door aan ons bedrijf de naam van onze vader te geven, willen mijn broer Michel en ik onze traditie als koffiebrander en hetgeen waar we oprecht in geloven, nog meer uitlichten: een familiebedrijf met respect voor traditie, voor smaak en voor onze planeet ”.

Café Liégeois werd in 1955 opgericht door Charles Liégeois die zijn knowhow en zijn bedrijf doorgaf aan zijn zonen Michel en Benoît. Vandaag leren de twee broers het op hun beurt aan Quentin, een enthousiaste en nieuwsgierige telg van de derde generatie. Charles Liégeois telt meer dan 141 medewerkers, verwerkt 5.000 ton koffie per jaar en is goed voor de consumptie van maar liefst 200.000 kopjes koffie per dag. De omzet van het familiebedrijf bedroeg vorig boekjaar (2019) 47.392.184 euro.

Story image
Ook Michel Liégeois onderstreept het belang van de naamswijziging: “We hebben besloten om ons te concentreren op ons werk als koffiebrander en om onze oorsprong in de kijker te zetten. Café Liégeois wordt dus Charles Liégeois - koffiebrander. We zijn ervan overtuigd dat deze naamswijziging ons in staat zal stellen een innovatief merkimago op te bouwen en nieuwe kansen te creëren om de ​​gezonde groei van ons bedrijf te ondersteunen. Ons merk moest evolueren, nog zichtbaarder worden en een betere weergave geven van wie we werkelijk zijn".

De overschakeling naar de nieuwe identiteit van het merk zal in verschillende fasen verlopen.

“Bij Charles Liégeois denken we aan de planeet”, legt Benoît uit. “Daarom zullen we in een eerste fase de naamswijziging en ons nieuwe logo op onze bestaande verpakkingen aankondigen. Vanaf begin 2021 vinden consumenten hun favoriete koffie in de gloednieuwe verpakking ”.
Story image

Genieten van een heerlijke koffie gaat verder dan enkel een goede smaak. Er komt heel wat meer bij kijken en de volgende facetten zijn essentieel voor Charles Liégeois als merk; Genereus van smaak dankzij de expertise van de koffiebrander in het selecteren, mengen en branden van de bonen. Vrijgevig voor onze mensen. Wat inhoudt dat Charles Liégeois koffie wordt geproduceerd onder de juiste arbeidsomstandigheden voor producenten en met respect voor de waarde van elke werknemer. En tot slot moet de koffie van Charles Liégeois ook genereus zijn voor de planeet. Café Liégeois promoot biologische landbouw en werkt er hard aan om zijn ecologische voetafdruk te verkleinen Zo bieden ze  bijvoorbeeld bio-composteerbare capsules aan of zorgen ze ervoor dat er geschikte productiemiddelen worden gekozen.

Charles Liégeois,  een genereus kopje koffie.

11711_53_infographie_02.pdf 951 KB

 

 

Over CharlesLiégeois

Charles Liégeois was een genereus man die perfect volgende slogan op de muur van zijn atelier had kunnen schrijven: "Koffie heeft nog meer smaak als het gemaakt is met de juiste waarden." De familie Liégeois neemt graag zelf actie. Charles Liégeois reist de wereld rond om kleine producenten te ontdekken, selecteert zelf de bonen, brandt ze en deelt zijn liefde voor koffie en van hen die het met passie maken. Vandaag zetten zijn zonen Benoît en Michel en zijn kleinzoon Quentin deze traditie voort. Ze zetten in op biologische en fairtrade landbouw, werken hard aan het verkleinen van hun ecologische voetafdruk. Ze innoveren, onderzoeken, selecteren en branden koffie zoals zij het zelf aanvoelen. Ze hebben een heel eigen karakter en hun koffie lijkt op hen. Dat is waar het merk van de familie Liégeois sinds 1955 voor staat:  een genereus kopje koffie.

CharlesLiégeois